RETURNARE

 


DENUNTAREA UNILATERALA A CONTRACTULUI (RENUNTAREA LA CUMPARARE)

 

Conform legislatiei in vigoare, si anume a OUG nr. 34/2014, renuntarea la cumparare este aplicabila doar consumatorilor persoane fizice, numite in continuare cumparator. Produsele achizitionate de persoanele juridice nu pot face obiectul renuntarii la cumparare. 

In termen de 14 zile calendaristice incepand de la ziua in care intra in posesia fizica a produsului, cumparatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantul ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului prin completarea formularului de retur de mai jos sau prin orice alta forma neechivoca (ex: email).

In termen de maxim 14 de zile calendaristice de la data denuntarii contractului de catre cumparator, acesta din urma trebuie sa returneze produsul, in caz contrar denuntarea unilaterala a contractului nu va produce efecte.

SC Arco Expert SRL (proprietar magazine online /site BrandGSM.ro)  – numita in continuare vanzator - nu poate fi facuta raspunzatoare pentru deteriorarea sau pierderea coletului trimis spre returnare, in urma renuntarii la cumparare de catre consumator.

Costul transportului produselor returnate și raspunderea ambalarii si returnarii revine in totalitate cumparatorului. Produsele trebuie sa fie returnate prin intermediul unui serviciu de curierat rapid, solicitat de catre cumparator, exclus serviciul Postal cu ridicarea de la posta a coletului de catre vanzator.

Vanzatorul este obligat sa ramburseze sumele pe care le-a primit drept plata din partea consumatorului, in maxim 14 zile de la data de la care fost informat de decizia de retragere a consumatorului sau nu mai tarziu de intrarea in posesie a produsului returnat. Sumele vor fi rambursate folosind aceleasi modalitati de plata ca si cele folosite de consumator pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care consumatorul a fost de acord cu o alta modalitate de plata. Va recomandam pastrarea ambalajului original pentru protejarea integritatii produselor.

 

Raspunderea consumatorului pentru manipularea necorespunzatoare a bunurilor

Pe perioada celor 14 zile, consumatorul este responsabil doar in ceea ce priveste diminuarea valorii bunurilor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii bunurilor.

Consumatorul are posibilitatea de a deschide ambalajul pentru a avea acces la continutul acestuia daca bunuri similare sunt in mod obisnuit expuse neambalate in magazine. In acest sens deteriorarea ambalajului doar prin simpla sa deschidere nu reprezinta un motiv de diminuare valorii produsului. Prin urmare, in timpul perioadei de retragere, consumatorul trebuie sa manuiasca deschiderea ambalajului bunurilor cu grija necesara fara a-l deteriora. Returnarea produselor fara ambalajul original sau cu degradarea anormala a ambalajului precum si cu foliile de protectie aplicate pe articol indepartate (acolo unde este cazul) poate fi considerata o degradare a bunurilor.

In timpul perioadei de retragere de 14 zile, consumatorul ar trebui sa manuiasca si sa inspecteze bunurile cu grija necesara. Pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin.

 

Diminuarea valorii produsului

In cazul in care, pe parcursul perioadei dreptului de retur, bunurile au fost utilizate de consumator intr-o masura care depaseste limita necesara stabilirii naturii, caracteristicilor si modului de functionare a acestora, dreptul de retragere nu este exclus ,insa consumatorul va raspunde pentru eventuala diminuare a valorii bunurilor, care este evaluata de vanzator de la caz la caz pe baza unui document justificativ de diminuare a valorii si poate varia ca procent din valoarea achitata de consumator.
Diminuarea valorii bunurilor poate consta in costuri de curatare si reparare, inclusiv inlocuire piese, componente, subansambluri, adaugare accesorii, inlocuire softuri sau conturi aplicatie (dupa caz), etc. In cazul in care, dupa aceste operatiuni, astfel de bunuri nu mai pot fi vandute ca produse noi, acestea vor fi vandute ca bunuri de ocazie (second hand) la un pret semnificativ mai mic, caz in care diminuarea valorii va consta si in pierderea de venit pentru comerciant ce va fi justificata in mod obiectiv.


Exemple de situatii care pot conduce la diminuarea valorii produsului returnat (lista neehaustiva)

- Testarea si utilizarea reala a produselor electronice si electrocasnice care lasa in mod inevitabil urme de alimente si/sau lichide;

- Testarea si utilizarea reala a produselor (inclusiv produse electrice si electronice) care lasa in mod inevitabil urme de cosmetice sau de utilizare neigienica.

- Uzarea/degradarea produsului sau a unor componente ale acestuia ca urmare a manipularii sau utilizarii defectuoase sau in conditii extreme (modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, etc).

- Degradarea vizibila a unui produs sau a unor componente ale acestuia, ca urmare a nerespectarii instructiunilor de intretinere/utilizare sau a mentiunilor din certificatul de garantie.

- Returnarea produselor fara ambalajul original sau cu degradarea anormala a ambalajului a produselor.

- Testarea produselor cu indepartarea sigiliilor/foliilor de protectie aplicate pe produse sau pe dispozitive electrice, electronice si electrocasnice.
Testarea produselor foto/video mai mult decat este necesar pentru a stabili caracteristicile ( de ex, peste un numar de 20 cadre foto sau 10 minute video.

 

PRODUSE SI SERVICII EXCLUSE, FARA DREPT DE RETURNARE

In conformitate cu prevederile legale sunt exceptate de la retur, o serie de produse, printre care si
-produsele fabricate sau confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau la comanda,
-produsele personalizate in mod clar la cererea expresa a consumatorului,
-produsele care au fost expres adaptate/confectionate consumatorului,
-produsele sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator,
-bunuri care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente, precum si alte categorii de produse si servicii

In mod specific, produsele comercializate pe acest site care sunt exceptate de la retur sunt incadrate doar in categoria bunurilor care, potrivit naturii acestora, sunt inseparabil amestecate cu alte elemente (ex: foliile de protectie din sticla si pvc pentru telefon, dat fiindca insasi natura acestui bun face imposibila luarea de catre comerciant a unor masuri care sa permita repunerea sa in vanzare, odata ce folia a fost dezlipita din cele doua straturi de de ambalaj primar de protectie si aplicata pe telefon)

    

 

IMPORTANT!

Achizitiile facute in magazinele BrandGSM / Arco Expert SRL nu se supun OUG nr. 34/2014. 


Nu este contract incheiat la distanta si nu se acorda consumatorului dreptul de retragere din contract in termen de 14 zile de la incheiere si nici alt drept de retur al produselor, acel contract in cadrul caruia consumatorul ridica personal /intra in posesia produselor achizitionate in cadrul spatiului fizic / magazin BrandGSM / Arco Expert SRL, spatiu in care consumatorul are atat dreptul sa ceara, cat si posibilitatea sa obtina proba produselor (verificarea integritatii si testarea caracteristicilor tehnice) inainte de a le prelua /de a intra in posesia lor.

Acest contract se considera incheiat in spatiul comercial al BrandGSM / Arco Expert SRL, in prezenta simultana a consumatorului si a consultantului de vanzari, la momentul in care consumatorul, dupa plata, accepta sa preia personal si efectiv produsele achizitionate, fara sa aiba importanta ca produsul a fost inainte precomandat sau rezervat in magazin de la distanta, sau ca s-a achitat un avans, sau intregul pret al produsului.

Decizia consumatorului de a prelua /de a intra in posesia fizica a produselor in magazinul BrandGSM/ Arco Expert SRL fara a mai cere efectuarea probei tehnice, nu schimba natura contractului; acesta ramane incheiat in spatiul comercial al vanzatorului in prezenta simultana a partilor si nu da dreptul consumatorului la retragere din contract sau la alt tip de retur al produselor achizitionate.

 

PROCEDURA DE RETURNARE:

Pentru a ne aduce la cunostinta hotararea dumneavoastra de a returna un produs, cel tarziu in a paisprezecea (14-a) zi calendaristica de la data primirii produsului, va rugam sa ne notificati in scris pe email: hello@brandgsm.ro sau sa accesati formularul disponibil aici:

 FORMULAR RETUR

Formularele completate dupa aceasta perioada nu sunt luate in considerare.
Dupa trimiterea acestui mesaj, veti fi contactat pentru confirmare, de catre un reprezentant al site-ului BrandGSM.ro.